פסטיבל המוסיקה של בודפשט

פסטיבל אביבי בבודפשט

אין כמו האביב בבודפשט כזמן לפסטיבל מוזיקה ענקי בו משתלבים יחד צלילים של סוגי מוזיקה שונים, פריחה והרבה ירוק, תיאטרון ומופעי רחוב, אמנות ובעיקר- הרבה כיף ושמחה עם האביב שמגיע, פסטיבל האביב של בודפשט מגיע בדיוק בזמן בו העיר כולה מתעוררת, אך לא רק בודפשט מתעוררת ונהנית ממוזיקה במסגרת הפסטיבל.

פסטיבל המוסיקה של בודפשט הוא פסטיבל בינלאומי שעשה לעצמו שם ולכן בודפשט מקבלת ומארחת במשך ימי הפסטיבל (8-12 לאפריל) אורחים מכל רחבי העולם המגיעים על מנת ליהנות מן החוויה וכמובן אמנים בינלאומיים מכל תחומי המוזיקה- ג'אז, מוזיקה קלאסית, מוזיקת עולם ועוד, המחול, התיאטרון וגם האמנות החזותית.

נהנים מיום אביב בפסטיבל המוסיקה של בודפשט
נהנים מיום אביב בפסטיבל המוסיקה של בודפשט
ג'אז- פסטיבל בתוך פסטיבל

אחד האירועים הבולטים במסגרת פסטיבל האביב הוא פסטיבל הג'אז הנערך במועדון הג'אז של בודפשט. הוא נחשב לפסטיבל הג'אז החשוב ביותר בהונגריה ובו תוכלו לשמוע שלל צלילי ג'אז מרחפים שיקחו אתכם למקומות אחרים. אם אתם מחובבי הג'אז בוודאי תשמחו לראות ולשמוע על במה אחת את Barna Tibor Csuhaj, Ágnes Lakatos ו- שלישיית Tóth Viktor. מופע הפתיחה הוא מופע מרשים במיוחד הנחשב לאירוע ג'אז יוקרתי.

להגיע למקומות רחוקים עם מוזיקת עולם

לאחר הריחוף עם צלילי הג'אז תוכלו לנחות במקום אחר ולשכוח למשך זמן שאתם נמצאים בהונגריה ולא באפריקה או באיים הקריביים. פסטיבל האביב של בודפשט לוקח אתכם גם למקומות אקזוטיים המשכיחים כי אתם נמצאים בליבה של אירופה. המוזיקאי Cheikh Lô משלב במוזיקה שלו בין צלילים אפריקאים הלוקחים אותו אל השורשים שלו בסנגל לבין מוזיקה לטינית ומוזיקה מן האיים הקריביים. 

התוצאה היא מוזיקה כיפית, שילוב של רגאיי יחד עם מוזיקה אפריקאית. בכל מקרה מוזיקה עם הרבה קצב וחום עימם תגיעו אל חוף לבן או דווקא ללב היבשת השחורה.

תיאטרון, ריקוד ומוזיקה בפסטיבל אחד

פסטיבל האביב הוא כאמור הרבה יותר מפסטיבל מוזיקה. הוא מארח את מיטב האמנים גם בתחומי במה אחרים כמו מחול ודרמה. אחד ממופעי המחול המרשימים ביותר יהיה מופעה של להקת הבלט של סנט פטרסבורג השייכת לתיאטרון סנט פטרסבורג הוותיק. בתנועות וירטואוזיות גורמת הלהקה לקהל לעמוד ולצפות כשהוא פעור פה ממש.

ומן הצד השני של הגלובוס, מהעיר קינשאסה בקונגו מגיע מגיעים  קינשאסה אלקטריק- הרכב אשר מרשים לא פחות בתנועותיו הקצביות המלוות במוזיקה מלאה צבע וקצב.

פסטיבל האביב של בודפשט מציע מבחר עצום של מופעים מכל סוגי המוזיקה במקומות שונים ברחבי העיר ומכניס לבודפשט לא רק מגוון צלילים וקצב אלא גם ססגוניות, דוכני אוכל, מקומות עם פעילות לילדים ושאר אטרקציות המלוות פסטיבלים בסדר גודל כזה.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך