עולם המדע בודפשט - Center of Scientific Wonders

להכיר את החוקים החשובים ביקום

רוצים לצייר בעזרת מטוטלת מבלי להזיז את העט? להסתחרר במהירות מדהימה? לבדוק כיצד תיראו בשילוב פניכם עם פני אחד הילדים? מרכז פלאי עולם המדע בודפשט (Center of Scientific Wonders) הוא תערוכה ענקית שתאפשר לכם להתנסות בכל אלה.

בעולם המדע שבבודפשט תיפגשו פנים מול פנים עם כוחות הטבע ועם חוקי הפיזיקה שאנו מצייתים להם מבלי לשים לב לכך בכלל. התערוכה היא מתחם ענק ומלא משחקים וצבע. כאן לומדים על פיזיקה והכוחות הפועלים עלינו מבלי שנרגיש שנעשית למידה: עם הרבה כיף, תנועה, משחק ובמגוון מתקנים מסקרנים שמושכים כל אחד לנסות ולהתנסות בהם. התוצאות הן מפתיעות וגם מצחיקות. התערוכה פועלת על פי חוק ברור: למידה אמיתית חייבת להעשות בדרך כיפית ומסקרנת. 

לבדוק, לנסות ולהבין

בתערוכת פלאי המדע שנימצא בעולם המדע בודפשט לא רק תראו את הדברים קורים בזמן אמת. כאן גם תבינו למה. למה כאשר אנו מגלגלים כדור הוא לעולם לא יתגלגל בקו לחלוטין ישר? איך ניתן לבנות גשר מבלי להשתמש במבני חיזוק או בחומרים חזקים כגון מתכת או בטון? בבנייתה של קשת מסתבר שאפשר (וגם גילו זאת עוד בתקופת האימפריה הרומית), איך קורה שהספירלה בה אתה בוהים הולכת ומתרחקת מכם ואילו תמונת העננים שמעליה התקרבה אליכם?

את כל הדברים הללו הקשורים במדע ופיזיקה תחושו בחוויה הרב חושית הזאת ובנוסף גם תקבלו על התופעה הסבר מדוייק, כך שמלבד המשחק וההנאה בטח תלמדו משהו חדש. בנוסף לכל אלה ישנן פעילויות מהנות נוספות כמו בדיקת היכולות שלכם על פי היכולת להגיב בטווח הקצר, יכולת להתרכז, ועוד יכולות כאלה ואחרות שמגדירות את הכישורים שלנו ואת הכיוון אליו אנו בוחרים ללכת. אולי זה לא יהיה יעוץ מקצועי למתלבטים אבל בהחלט התנסות מעניינת.

סרטים בארבעה מימדים

מלבד כל התופעות אשר תראו, תשמעו ותרגישו אותן מתרחשות בזמן אמת, מלבד הצבעים, הצלילים והתנועה אשר יקיפו אתכם ברחבי מתחם התערוכה, תוכלו לראות גם סרטים מרהיבים בארבעה מימדים.

הסרטים יכניסו אתכם עמוק לתוכם ותחושו את החוויה בכל החושים. עם הסרטים תעברו מסע במערכת השמש, שם תראו את השמש, כוכבי הלכת, הירחים, האסטרואידים ושאר שחקני היקום. בסרט אחר תעלו על רכבת הרים מטורפת ותחושו כל עליה, ירידה או היפוך. בסרט אחר תהיו חלק ממרדף מכוניות המתרחש בכביש על הר מושלג. מרכז פלאי המדע מרכז בתוכו מגוון של פלאים המשפיעים על חיינו בכל רגע, אפילו מבלי שנהיה מודעים אליהם.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך