מוזיאון התחבורה - Transport Museum

כשמטוס וקטר יוצאים מהמבנה

את מוזיאון התחבורה של בודפשט קשה מאוד לפספס. כאשר תתקרבו אליו צבע אדום בוהק יקבל את פניכם. כשתגיעו סמוך אליו תראו כי זהו קטר של רכבת אשר כמו פורץ החוצה מהמבנה. כשתרימו עיניכם לגג המוזיאון תראו עליו מטוס אשר נראה כי עוד רגע ימריא. העיצוב החיצוני המיוחד של מבנה מוזיאון התחבורה מעיד גם על התוכן והיופי שבתוכו.

אוסף מכוניות עתיקות
אוסף מכוניות עתיקות
אוסף של כלי תחבורה

עשרות אם לא מאות כלי תחבורה שונים מכל התקופות, החל מעגלות עתיקות ופשוטות בהן היו עושים האיכרים שימוש, דרך כרכרות מהודרות יותר, יצורי כלאיים משונים דמויי ריקשה או דליז'נסים שהיו נראים ברחובות תל אביב בימיה הראשונים ועד למכוניות החדישות של ימינו.

אם דווקא רכב דו גלגלי מסקרן אתכם, גם שורה של אופניים בעלי גלגלים בגדלים שונים ומבנים מעניינים ניצבת במוזיאון התחבורה של בודפשט (Transport Museum) כמו גם אופנועים, אך עם כל הכבוד לרכבים הפרטיים, כלי התחבורה המרתקים במוזיאון התחבורה הם הגדולים, בעיקר רכבות וגם מטוסים.

רכבות מכל הסוגים

אם אתם חובבי רכבות ישנות אך זכיתם לראות דוגמית לאלה רק במתחם התחנה בתל אביב או ירושלים, מוזיאון התחבורה של בודפשט הוא בדיוק המקום בשבילכם. עשרות קרונות וקטרים מתקופות שונות ומדינות שונות מוצבים בחלליו הגדולים של המוזיאון (כן, כלי תחבורה כאלה תופסים לא מעט מקום...). קטרים וקרונות במבנים שונים, צבעים שונים, גלגלים גדולים וקטנים, רכבות קיטור או כאלה שפועלות בשיטות מתקדמות יותר, רכבות ממתכת כבדה ויצוקה כמו שרואים רק בסרטים- את כולן תזכו לראות.

ולא רק רכבות בגודל מציאותי תראו אלא גם מסלול רכבות חשמליות מקסים, כך שאם כילדים רכבות חשמליות ריתקו אתכם, אין ספק שמסלול זה ירתק אתכם שוב. הרכבות נוסעות במנהרות, מטפסות על הרים ויורדות לעמקים כשסביב המסילה מוצבים בתים, עצים, כבישים עם מכוניות ועוד.

תעופה וחלל, ים ויבשה

מוזיאון התחבורה בבודפשט (בהונגרית: Közlekedési Múzeum) מקיף את כל צורות התחבורה האפשריות. ניתן לראות בו מגוון רחב של דגמי מטוסים: מטוסי נוסעים, קרב ותובלה. יש בו תערוכה אשר מראה את כלי התחבורה בכל הנוגע לחקר החלל, מגוון דגמים של אניות וספינות, החל מספינות מפרש כמו של פיראטים ועד האניות החדישות של היום המהוות בית מלון צף.

גם חובבי כלי רכב צבאיים ימצאו בו עניין ויוכלו לראות טנקים, נושאות מטוסים ורכבים צבאיים אחרים. מוזיאון התחבורה של בודפשט מרתק לכל חובבי התחבורה אך לא רק להם- כל אחד ימצא במוזיאון לפחות תחום אחד המדבר אליו ובו ימצא אוצרות בשפע.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך