ארמון בודה - Buda Castle

ארמון מלכותי במרומי הגבעה

במרומיה של גבעת גלרט, בחלקה של בודה נמצאת גבעת המצודה ובמרכזה פנינה היסטורית -ארמון בודה, הארמון המלכותי. מכל נקודה ברחבי הגבעה וגם ממורדותיה ניתן לראות את הארמון רחב הידיים, בעל הגגות והכיפות בצבע תכלת- ירוק שנבנו בסגנון ניאו קלאסי.

ארמון בודה (Buda Castle) היה נקודה אסטרטגית חשובה במיוחד לרבות מיקומו על "גבעת המצודה". וחלק בלתי נפרד ממבנה הארמון ניתן להבחין בצריחים המרשימים המכוסים כיפות חומות סביבו

לארמון בודה חלקים רבים שנבנו ונוספו לו במשך השנים והוא עבר גלגולים, שיפוצים והרחבות מאז בנייתו לראשונה במאה ה- 13. לא רק מבנה הארמון מבחוץ הוא מרשים. הארמון מכיל אולמות יפהפיים וכן אתרי תיירות בפני עצמם: המוזיאון לתולדות בודפשט, הגלריה הלאומית של הונגריה וגם הספריה הלאומית של הונגריה.

בין הגנים, האולמות וחדרי הארמון ניתן לשוטט גם במשך שעות, בוודאי אם מבקרים בכל אחד מן האתרים הללו. כדאי להכנס אל החצר הפנימית והיפהפיה אשר אליה נכנסים דרך שער אריות שמעליו מוצבים ארבעה פסלי אריות.

ארמון בודה
ארמון בודה
המקום היפה והאסטרטגי ביותר בעיר

היום מהווה המיקום של הארמון אטרקציה בעיקר בזכות הנוף היפהפה הנשקף ממנו- נופה של פשט ושל נהר הדנובה. כאשר הוקם הארמון לראשונה במאה ה- 13 על ידי המלך בלה הרביעי. הוא הקים את הארמון על הגבעה לא רק בשל הנוף הקסום הנשקף מהמקום בכל בוקר אלא כי היה זה המקום האסטרטגי ביותר בעיר.

כאשר עברה פשט כיבוש מוחץ של המונגולים, חיפש המלך מקום בו יוכל להגן על עצמו. בגבעת המצודה הוקמו מעבר לארמון גם מבצר הדייגים וכנסיית מתיאש. הארמון עבר לא מעט גלגולים- שיפוצים, הרחבות ובניות מחדש, בכל פעם בסגנון אחר: סגנון ניאו קלאסי, גותי ובארוקי.

שרידי הארמון בסגנון בארוקי מן המאה ה- 15 התגלו בחפירות ארכיאולוגיות שנערכו במקום לאחר מלחמת העולם השניה. הארמון נבנה בסה"כ 5 פעמים. הוא נהרס בחלקו גם במלחמת האזרחים במאה ה- 19 ובמלחמת העולם השניה.

לראות את יופיו של הארמון גם בלילה

עם רדת החשיכה נראה הארמון קסום לא פחות ואפילו יותר מאשר ביום. הוא מואר כולו וזהו מראה יפהפה על רקע אורות העיר שלמטה. צפונית לארמון נמצא רובע הטירה המלא בבניינים יפים ועתיקים. כיוון שזהו אזור תיירותי ניתן למצוא לא מעט בתי קפה ומסעדות בהם ניתן לשבת ולהנות מן הנוף.

סיור מודרך :

ברחבי ארמון בודה נערכים סיורים מודרכים במספר שפות, הסיור המומלץ עורך כ-3 שעות במסגרתו תבקרו בכל אתרי התיירות הקשורים לארמון.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך